Sunday 16 September 2012

Transfer Factor : Viral Infaction & Transfer Factor

transfer factor




Graf di atas menunjukkan hasil kajian ke atas perbezaan tindakbalas Natural Killer (NK) untuk masalah 'Viral Infection' dengan penggunaan Transfer Factor dan tanpa Transfer Factor.

Kawasan Ungu - adalah kepekatan virus di dalam badan
Garisan Kuning - adalah Cytokines yang merupakan 'mata2 gelap' yang akan yang mengenalpasti kuman dan akan menghantar maklumat kepada sel Natural Killer (garisan Biru) untuk bertindak menyerang dan membunuh kuman/virus.

Perhatikan Graf yang Pertama iaitu TANPA TRANSFER FACTOR:
*Cytokines mengambil masa sehingga 2hari setengah untuk mengenalpasti masalah dan menyampaikan maklumat kepada sel NK untuk bertindak membunuh kuman/virus.

*seterusnya Sel NK mula bertindak menyerang dan membunuh kuman/virus hanya pada hari ke 3 setengah di mana pada ketika itu badan kita telah mulai sengal sakit sana sini.

* kepekatan virus dalam badan mula menurun selepas hari ke-5

Kini perhatikan Graf yg Kedua iaitu DENGAN TRANSFER FACTOR:
* Cytokines terus melonjak cepat dalam mengenalpasti kuman/virus yang harus diserang dalam tempoh yang sangat singkat dan terus menyampaikan maklumat kepada sel NK untuk bertindak membunuh kuman/virus tersebut.

* dalam tempoh 1 hari setengah, sel NK telah mula bertindak menyerang dan

* kepekatan virus dalam badan mula menurun selepas hari ke-2


Transfer Factor adalah produk sains yang telah dibuktikan secara saintifik. dan kajian ini adalah merupakan salah satu fakta, dan fakta2 ini membantu untuk kita membuat pilihan yang terbaik.transfer factor

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...